Lot 10, D'house
Dept. : Corporate Admin
Position : System Administrator
Salary : ????k....:)
Kalo nak citer pasal hal keje ni..sampai bile pun mmg takkan pandai nk abes, ari2 ada jer keje
yg bertambah seiring dgn kemajuan company mana yg korang keje..(utk yg dah keje la)
After grad jer, ak tak sempat nak rase pengalaman keje berlainan tmpat..1st keje yg ak dapat, ini la jgak sampai skang..company dh jaga employee baik2 ..watpe nak lompat sana sini lg kan..keje mmg memenatkan kpala otak ni kalo di fikirkan balik tapi adat resam la kalo zaman study dulu ada -ve & +ve..zaman dh berkerja ni apa kurangnya..makin banyak ada la..(dh nama pun dah dewasa kan..:P)..Feb 2009, Kebetulan my untie keje kat DiGi HQ dlm dept.HR..mase tu ak ni penganggur yg terhormat jer kat umah..kadang2 tolong gak mak kat nursery..tapi tak dapat gaji pun..tolong ikhlas jer, takat lepas duit topup + broadband tu leh la mak tolong..:P..
So, my untie cakap ada vacancy kat tmpat die keje sbg corporate affairs associates (mean keje as assistant jer..tolong2 pe yg patut)..so, ak try la nasib..alhamdulilah tak yah tgu 2nd interview tros jer dapat kejer..rezeki org nak kawin kot..hehe....
Bermula saat itu, ak mendaftarkan diri ak sebagai employee kat situ sehingga la skang ni..(mayb gak sampai pencen..kalo trus dapat benefit cam skang r..hehe)..5 bulan jer ak duk dept.corporate affair..tetibe dah bosan dh dgn keje2 yg memerlukan ak byk outstation ni..ak move to corporate admin sampai skang..(lgpun masa study dulu pun mmg amik admin pun..sesuwei la sgt..)..position ak skang dari admin assistant dah naik skit pangkat tu ke system administrator..alhamdulilah..sumernya rezeki...sedar2 dh setahun lebih dh keje kat DiGi ni..bukan nak puji lebih2 tapi mmg ofis ak ni lain dari yg lain,unik n best giler..haha..kalo tak takdenya tiap2 blan ada jer visit dari government dept. or company2 lain..tak kurang gak dak2 uni or kolej visit kat sini...paling best slalu ada event n bila dh ada event of coz la ade makan2..(kena sgt la dgn ak yg kuat makan ni..huhu..)
keje ak tak stress sgt bila keje tu berkurang..ade hari2 tertentu jer yg busy cam isnin,selasa dan khamis jer..dh nama pun work wif system..jadi rileks la skit..itu pun kalo time system tak hang or network de masalah..kitaorg less kan paper work..or kadang2 takde langsung..coz DiGi culture mmg keje guna infranet jer.."u work via your laptop"..taknak lekat kat ofis pun takpe.janji usung jer lappy tu mane2 pegi pun..except kalo ade meeting..takleh la nak elakkan diri..:P..
pe2 pun ak mmg hepi sgt keje kat sini..setahun berlalu pun rase cam bru semalam jer start keje..haha..mmg workhaholic tol la..:)....
..:: Ni work ID ak..yg ni mmg kena ari2 bawak..pak guards is so strict..silap2 takleh masok::..
..:: The Good employer i ever had::..
..:: ni salah 1 keje ak kat ofis..updated for vendor,visitor,media list..ni nak kena submit kat bos end of every month::..
..:: daily routine!..ari2 beratus2 email booking meeting room,F & B, parkings spaces, media event, n etc..cam malas jer nk buat..tapi WAJIB! hehe..::..
..:: Pemandangam ofis terchentaku dari teropong awan biru (naik helikopter bru leh snap pic ni..huahua)::..
SEKIAN,
<<<::..Moga career ak bertambah maju jaya..sukses n kalo ada rezeki kot2 naik pangkat or gaji..ngeh3..::>>>
0 suka wilis's journal:
Post a Comment